Monday, October 10, 2011

The X Factor USA



Korang tengok tak reality show The X Factor versi USA? Aku sebenarnya takde la minat tahap fanatic rancangan yang macam ni. Tapi last two weeks masa aku dok bosan-bosan duduk rumah MIL, aku layan la tv sorang-sorang sebab husband kerja balik lambat. Lepas tu aku tukar channel 8TV so ada la rancangan X FActor nih. Sebenarnya rancangan ni originally from UK tapi since reality TV ni dah jadi macam phenomena di seluruh dunia, so keluar la macam-macam version dari pelbagai negara. Aku pernah tengok yang UK version tapi entah, rasa mcam tak best pon.


But out of no reason, yang US version ni rasa terlampau la bestnya. Selalunya kalau American Idol tu kalau sesiapa nak masuk ada had umur. Tapi yang X Factor ni tak kira umur. Budak umur 12 tahun sampai la mokcik pokcik umur 80 tahun pun boleh masuk asalkan suara mantop! Lepas je aku tengok kat tv aku terus cari kat YouTube dan in fact diorang ada channel TheXFactorUSA dan terus je aku subscribe. Sampai la ni tak habis-habis tengok. Baru je sampai episode boot camp. Itu pun curik-curi tengok sambil buat kerja *konon* Aku sangat amazed dengan talent yang diorang ada padahal diorang ni suri rumah la, unemployed la, budak skolah la... But I have to admitted US memang banyak talent sebab negara diorang besar kan. So banyak orang banyak la talent tak macam Mesia nih. Kocik je.. Kalau tengok audition kat Malaysia ni rasa malu je kalau nak compare dengan negara diorang nih. Memang tak setarap. (T_T)


Kalau korang tanya favorite peserta masa audition, aku suka dua orang nih. 

Josh Krajcik


Stacy Francis



Sebab ape? First of course suara diorang best nak mampus lepas tu diorang ni background sangat humble. Contoh nye si Josh ni, keje dia buat burito kat kedai makan yang datang audition dengan muka busuk-busuk baju pun selekeh tapi bila nyanyi mak cair nak! Sampaikan Simon cakap "...when you start singing it just blew me away...." Oh judges, I felt the same way too. Simon Cowel yang korang tau bukan senang nak impressed dia. Korang tengok la video kat bawah ni.




Ok, Stacy Francis pulak. Aku suka sebab first of all dia ni full time mother of two children. Selama ni dia termakan dengan hasutan bf dia yang mengatakan dia terlalu tua untuk masuk pertandingan menyanyi-menyanyi ni sampai la satu hari dia tinggalkan bf dia ni and persuade to her dreams. Again, Simon cakap "...this is one of the best audition I ever heard in my life.." Hebat tak hebat? Korang tengok la sendiri. Kalau korang tak nangis korang menang takde prasaan.



So, aku akan update siri ni dari semasa ke semasa ikut tahap kerajinan. Peserta yang lain pun hebat-hebat so persaingan memang banyak. Andai kata diorang ni terkeluar, so terpaksa cari favorite contestant yang lain. (T_T). Anyway, jangan lupe subscribe to TheXFactorUSA channel on YouTube. 



Bye



0 Komen sikit-sikit sudah:

Post a Comment