Tuesday, October 18, 2011

12 & 13 weeks



Kalau ikutkan sekarang dah 14 weeks so nak update sikit tentang perkembangan bayi dan 'pengembangan' ibu. Kui3....

Mula-mula nak cerita pengeembangan ibu dulu lah. Tak banyak perubahan pun dari minggu-minggu sebelum ni.

- Masih lagi loya sepanjang hari

- Mabuk dan loya tu rasa-rasa macam makin kuat la. Macam kerap muntah pulak sekarang ni. Mungkin baby dah memebesar dan hormon badan dah berubah

- Lapar melampau tahap gaban *sudah semestinya* Kalau lambat makan sikit je, mesti perut masuk angin kaw-kaw lepastu malam-malam kau tak boleh tidur rasa sesak nafas pedih ulu hati bagai. Amekaw!

- Masih lagi tak boleh bau wangi-wangi. In fact aku rasa segala jenis bau-bauan pun aku tak boleh bau sebab aku rasa deria bau aku makin kuat. Sampaikan haritu aku cakap kat officemate aku yang aku tak boleh la bau si polan2 ni. Padahal officemate aku cakap "eh si polan polan tu mana ada bau apa-apa!" 

- Perut dah semakin membesar *ofkos lah* Lepastu dah boleh dengar heartbeat baby tau! Asben aku suka sangat sebelum tidur letak telinga dekat perut aku sebab nak dengar heartbeat anak dia. Excited lebih-lebih laki aku nih.

- Kadang-kadang rasa cramping kat bawah perut nih. Kalau rasa baby dah besar, takde la besar mana pun. Takut je rahim jatuh ke apa ke tapi bila tanya doc, doc cakap takde apa-apa. Hopefully cramping ni sebab perut tengah stretching nak bagi ruang kat baby kot. Ececehhhh...


NOTAKAKI : Aku ni tak gi lagi register kat klinik kesihatan. Nak set appointment pun belum lagi. Apsal la sistem kerajaan ni macam complicated sangat. Nak register pun nak set appointment bagai. Itu belum checkup lagi.




0 Komen sikit-sikit sudah:

Post a Comment