Thursday, September 29, 2011

Full House @ Wangsa Walk



Ye ye, harini dapat juga makan kat restoran Full House yang baru je buka kat Wangsa Walk ni. Sebenarnya dari dulu dah teringin tapi fikir jauh sangat nak pergi. Yang terdekat dekat Jalan Yap Kwan Seng, nak merempuh jammed tak sanggup weh. Aku pun sebenarnya tak sedar yang Full House ni dah buka cawangan kat Wangsa Walk. Almaklum lah, bulan puasa memang jarang-jarang pergi Wangsa Walk. Bulan raya ni pun jarang-jarang.. Tau-tau je dah ada! 


Since nak tunggu hubby datang ajak makan lambat sangat, Puan Maisarah offer la nak bawa mak buyung ni pergi sana. Dia siap cakap "tak payah tunggu laki ko datang, pergi je dengan aku time lunch hour" Pucuk dicita, ulam mendata, umpama orang mengantuk disorong bantal. Cewahhhh..... 


So tak nak bebel-bebel panjang-panjang, kami sampai sana kami order lunch set yang bagi aku harganya agak berpatutan.  Kami order set no 3 which is Wok Sear Chicken Chop With Daily Vegetables. Set ni termasuk Iced Lemon Tea, Soup of the day dengan desert yang ciput comel sangat. Kalau tak silap aku ada dalam 7-8 lunch set menu tapi ni jela gambar yang sempat snap itupun pakai hp bb yang cikai nih.


Menu dia macam majalah. Kiut sangat!

Set Lunch 1 Spaghetti


Lunch set 3 : Chicken Chop

Lunch set 2 : Dory Fish

Lunch set 6 : Chicken Burger

Ini pilihan desert tapi tak boleh pilih pun. Dia main bagi je apa yang ada (T_T)


Tak lama order, air dengan chicken soup pun datang. Actually sup tu depend apa yang special pada hari tu. Kalau nasib korang baik, korang boleh dapat mushroom soup yang dengar cerita lagi sedap dari chicken soup. 


Iced Lemon Tea & Chicken Soup

Air iced lemon tea tu nothing special. Macam biasa jela. Sup ayam tu ada rasa manis-manis sikit. Maisarah makan tak habis pun. Bagi aku oklah sebab ada rasa creamy yang aku memang suka dan sup pun pekat bukan pekat campur tepung macam kat Pizza Hut tu. Tapi iced lemon tea tu portion memang besar walaupun ada promotion free flow tapi yang ada ni pun tak habis minum.Tak lama tunggu lepastu chicken chop pun sampai. Memang cepat servis kat sini! Bagus!


Ayam takde la besar sangat. Tapi tak la kecil sangat.

Tumbang pulak pokok rosemary aku tuh


In term of taste, the chicken itself rasa tawar je sebab takde seasoning. Tapi kuah dia tu memang sedap. Rasa tak cukup je nak cicah-cicah dengan ayam tu. Tapi aku suke sangat mash potato dia, sedap, lembut, berkrim. Kalau korang suka rasa yang berkrim yang memnuakkan ni ok la, tapi kalau tak suka tak dapek nak nolong. Sayur-sayur tu takde apa, sayur celur je..


Elok je kami habis makan, cepat je waiter datang collect pinggan and terus hantar desert. Peka betul diorang nih... Bila masa diorang nampak kitorang habis makan pun tak tau, tau-tau je dah muncul angkat pinggan. 


Chocolate Mint

Green tea, tapi pulangkan balik tukar dengan yang chocolate mint tadi tuh

Yang ni aku tak sure pulak perasa apa. Coklat kot

Tapi part desert ni agak mengecewakan. Ciput sangat.. Sekali ngap dah boleh habis. Lepas tu tak boleh pilih flavour, dia bagi je ikut suka dia tu yang mula-mula aku dapat green  tea pastu aku minta tukar tapi dia bagi chocolate mint. Bagi la yang betul-betul chocolate, taknak la mint-min tuh.


So far aku bagi 3.5/5 bintang. Dari segi rasa biasa-biasa je, dari segi value kalau korang beli lunch set memang berbaloi la sebab chicken chop tu kalau ala carte harga RM16.90 tapi dengan set ni campur air, campur sup, campur desert baru RM18.90. Service charge 10%. Kalau korang suka kedai-kedai romantik, kiut miut macam aku ni boleh la selalu datang. Lepas ni nak ajak hubby datang sini lagi sebab aku nak rasa spaghetti yang dengar-dengarnya sedap jugak.



Last but not least aku tempek lagi gambar kedai  ni yang santek sesangat. Enjoy!












Notakaki : Hubby jeles kitorang gi Full House tak ajak dia and also Puan Didie yang last-last minute tak dapat join sebab mabuk-mabuk. Takpe, lain kali pergi lagi hopefully sebelum bersalin la ye!







0 Komen sikit-sikit sudah:

Post a Comment