Friday, June 3, 2011

Sakit Dada

This morning, I went to Pak Engku's room to asked him sign a cheque for SOCSO payment. Tiba-tiba Pak Engku return balik cheque and cakap yang Azizi & Effandy tak layak carum SOCSO. WTF??!!!! WHAT THE HELL WRONG WITH U OLD MAN?!!


For the last two months you act such a jerk to me! Last week pun sama and now ko nak hold payment for SOCSO yang wajib dicarum untuk semua staff and now u tell me they don't qualified? Hello! Ko duduk kat Algeria ke ape??? Selame ni anak ko yang gaji riban-riban elok je aku carum tetiba abang aku yang gaji ciput dari anak ko, ko cakap tak layak?? Macam BABI la ko ni!


Aku tau yg ko memang saje cari pasal dengan aku. Ko saje bagi aku susah especially bila part mintak sain ko. Macam-macam la ko cakap tapi aku tebalkan muka sebab aku nak jalankan tugas aku demi ALLAH. Astaghfirlahalazim..... Ya Allah, dugaan apakah Kau beri pagi Jumaat ni? Ya Allah, sakitnya dada aku ni....

MArried For 3 Weeks!

Harini genap 3 minggu kami berkahwin... Doakan semuanya berjalan lancar dan doakan kami cepat-cepat dapat baby macam Ilham Haninadia. Actually kami belum dapat rumah lagi... Rasa macam stuck la, sebab bila pilih kat KL kos sara hidup tinggi sangat. Mana nak cari apartment yang harga bawah RM800? Semuanya RM800 ke atas. Bila kami decide nak sewa rumah kat Klang, aku pulak yang tak sedia nak ulang alik jauh-jauh. 


Haritu ada bercadang nak beli rumah, tapi proses memilih rumah yang sesuai pun susah. Nak kena fikir macam-macam aspek. Beli rumah bukan macam pilih baju, kena fikir pasal location, harga, loan, agreement, etc2... Tapi haritu aku berkenan satu condo kat Klang. Harga pun dalam RM160k untuk 1400 sf. Bagi aku tu jatuh murah sebab mana nak cari condo harga bawah 200k kat KL ni. Hello! Lagipun sekarang loan dah boleh extend sampai 45 tahun lagi-lagi kalau korang umur bawah 30 tahun. Insyaallah....


So guys, wish me luck. Doakan kami bahagia dunia dan akhirat. Amin...


NOTAKAKI : Eh, harini 1 Rejab ye? Macam mana la boleh tak sedar.. Encik Suami, jom puasa!

Thursday, June 2, 2011

Mood Swing

Dari semalam sakit kepala, dari semalam bad mood. Tak tau la nak period ke nak pregnant ke.. Last two days ni asyik bergaduh je laki bini. Si laki pilak ada extra chemist dengan aku. Bila aku dekat time period dia pun ikut sama bad mood. Kebetulan ke suratan ke apa ni? Ape la nak jadi dengan aku ni. Haihh...


Harini banyak kerja tapi harini la takde mood nak buat semua kerja-kerja tu. Dah la semalam balik rumah MIL tapi MIL buat muka takde emosi dengan aku. Hulur tudung 3 helai pun macam terpinga-pinga. Tak macam selalu... Cakap terima kasih pun tak, cakap apa-apa pun tak. Selalunya kalau aku hulur gift macam baju ke, telekung ke, selalu je puji cantik dan cakap terima kasih. Tapi semalam takde, diam terpinga-pinga. Pelik...


Malam tadi pun tidur separuh pengsan sampai tak sedar bila hubby masuk bilik tidur. Tau-tau je dah pagi, solat subuh tapi si hubby tak bangun-bangun. Bila kejut tak bangun, aku pun mula naik angin lalu bergaduh lagi. Apa la nak jadi dengan aku ni.


Tapi tadi tak jadi nak marah lama-lama sebab dah jumpa website jual produk Kryolan. Alaaa... yang femes di kalangan mak-mak andam tu. Murah sangat, jauh beza dengan harga kat Malaysia cuma kena bayar international shipping cost. Tapi kalau calculate balik, still jauh lagi murah dari local price. Kalau ada sesiapa nak order, boleh contact saya ye.