Thursday, May 12, 2011

Kenapa lah....

It's less than 24 hours before I become someone else's wife. But for some reason I'm having major breakdown... Bangun pagi tengok hand phone and ada 11 facebook notification. Setelah diamati rupanya it's a conversation between cousins. And I am devastated selepas find out ramai cousins tak dapat attend masa majlis nikah nanti. Hati tiba-tiba sebak, bergenang air mata.... Sedih...

My own sister can't attend on my solemnization sebab ada field trip wajib ke Pahang which I can accept. But what I can't accept is some cousins yang tak boleh datang dengan sebab yang tak munasabah. Look, kami sepupu-sepupu dah rapat sangat macam adik beradik. Ok, let me give some examples :

1) Along - Tak boleh datang sebab mak mertua nak datang rumah malam ni. Cmon Nas, you know that ur wife have to attend this ceremony kenapa tak suruh je mak you datang next week? Cmon la!!

2) Ida - Dah apply cuti on Friday but still tak boleh datang atas alasan husband kerja and tak boleh bawak dua kereta sebab pas kenduri nak balik Melaka. Kenapa la time aku nak kawen baru sebok nak balik umah mertua? 

3) Amy - Ini lagi tak boleh terima. Alasan - susah nak dapat cuti. This is FUCKING ANNOYING!

Seriously aku  menangis... Even sampai sekarang pun aku rasa nak menangis. Why don't you guys  make effort to be here with me share the moment. It's a ONCE IN A LIFETIME... Bukan selalu pun aku kawen... You guys know what I've been through but why none of you understand that this is huge moment for me. I didn't asked you guys to come and buat kerja. Just came and enjoy the moment that's all I asked for! As simple as that.... Memang la korang cakap korang akan datang masa sanding tapi tak sama... Masa nikah tu je kita nak gelak-gelak, share the moment sebab masa majlis bersanding, I'll be in my own world.. Layan tetamu, layan kawan-kawan, photoshoot etc2.... Masa tu aku dah takde masa nak layan korang. Ni jela masa yang ada untuk bergelak ketawa sebelum aku jadi milik orang. 

As you guys see, I'll try to make effort on each every one of you when you get married. Sesibuk mana pun, aku akan cuba ambil cuti, datang at least one day before the big event. I came to your nikah ceremony, apatah lagi sanding. Never missed each and everyone of you because we're family! It is a responsible to attend all family gathering because we're family.

:'(

Tuesday, May 10, 2011

Hari Last Bekerja

Yeah or nay? Hari ni hari last bekerja. Esok bersedia untuk bekerja keras di rumah.. Esok juga nak pakai inai setelah lebih 20 tahun tak pakai inai di jari. For those who knows me, diorang tau yang I tak suka pakai inai walaupun inai ukir-ukir sekalipun. I know it's sunnah tapi kenapa entah tak suka and this time dah tak boleh nak elak sebab it's a tradition untuk pakai inai semasa kahwin *sigh*

Alhamdulillah juga sebab harini hampir semua kerja dah selesai. Syukur Allah permudahkan segala-galanya... Walaupun sekejap tadi kena jerit dengan si Una "Kenapa ko tak balik lagi??????" I tetap maintain tenang okayyy.. Hahahahah.... Padahal dalam hati tengah cuak macam tak percaya yang ini adalah majlis perkahwinan aku. Believe it or not, I haven't go to spa or sauna anything yet. NO AT ALL.. I really really REALLY have no time sebab masa yang ada cuma dihabiskan bekerja di office ataupun dalam kereta semasa perjalanan balik ke kampung. 


Ok, let me tell you something. Harini hati tiba-tiba rasa berdebar sangat-sangat. Selalunya takde pun perasaan macam ni. Most of the cuak feeling because of the akad. Risau sangat if fiance tergagap-gagap, kena soal tiba-tiba kaku.. OMG I can't imagine that. *takuttttttttttttt!* Tapi dalam hati cuba memujuk "ala, seminit je akad tu... takde apa nak dirisaukan" Ya Allah, kurniakanlah kesabaran dan ketenangan dalam hatiku ini...


And owh, there is another thing. I think I'm about to get my period any time from now. I'm having PMS such as jerawat everywhere *ohemgee* sore kat breast *oppsss...* and sakit pinggang. Thanks God I'm wearing Premium Beautiful so ada la support kat tulang belakang tu. Tapi kawan-kawan kat office mengusik "abis la laki ko...melepas la dia.." Hahahahaha... I didn't know marriage is about 'that' thing only. But I kinda glad if my period come during 'first night' so that tak perlu gelabah what to do on that night. Boleh ke camtu? Hahahahah.....


So oklah, I'm about to pack up my things and balik rumah to pack some more. Owh, I just remember that I haven't finish doing my chocholate for my friends. Ok, off now.. Wish me luck! Mohon semua mendoakan kebahagian me and my future husband dan mohon supaya majlis berjalan lancar. Amin Ya Rabbal Aalamin

Bye

Thursday, May 5, 2011

Congratulation Along & Nas...

Last week kami sekeluarga berkampung di Sri Manjung Perak kerana perkahwinan sepupu kesayangan hamba Norazreen Syafeena mahu berkahwin dengan Encik Nasree. It such a beatiful wedding and my Paksu really did a great job walaupun ini adalah  majlis perkahwinan anak pertama beliau. Kami sekeluarga tahu yang Paksu ialah seorang perfectionist dan sangat protokol. That's why beliau berjaya membuat  majlis yang gilang gemilang terbilang *lebih-lebih pulak* Believe it or not, Paksu spent RM100k for this wedding (0_0). Mungkin bagi sesetengah orang cakap "ala, baru 100k, anak aku kawen kat hotel abis 200k..." But for us untuk majlis yang diadakan di rumah dengan khemah sebanyak 16 unit itu adalah majlis yang agak grand. Sesuailah dengan status Paksu sebagai seorang chairman syarikat miliknya sendiri. But what I like about this wedding is, Paksu tak kedekut dengan makanan yang dihidangkan. Dengan lauk pauk yang sedap, ada side dish contohnya air gaban. Air gaban ni agak famous di Manjung sebab diorang ni jual air buah 'ori' bukan cordial. Contohnya jus carrot, jus honeydew, dan jus kedondong is purely made with real fruits. Seriously sedap sangat sampaikan air sirap yang disediakan pihak caterer tak dilayan...hihihihih...


Beside that, ada chocolate muffin yang teramatlah sedap siap seludup masuk henbeg makan sekali telan jer. Ada popia basah pun yang sangat-sangat sedap disamping kuih-kuih traditional yang sedapppppp.... Pendek cerita semua sedap. Nak dijadikan cerita sedang sibuk-sibuk layan tetamu, kami terlupa nak makan main dish. Mula-mula nampak ayam masak merah nampak lazat sangat. Tapi bila dah busy lupa nak makan sampai la lauk ayam masak merah tu habis. Tapi kami tak menyesal sebab lepas tu pihak caterer keluarkan pulak ayam goreng rempah yang sungguh delicious dan marvelous. Selesai je majlis kami pun beramai-ramai melantak ayam goreng rempah tersebut... Sungguh yummy....

Ok, abis cerita makan, mari layan gambar pengantin pulak. Sori susunan tunggang langgang sebab gambar-gambar ini dicilok dari FB sepupu sepapat.

Pengatin with parent

The camwhorer cousin

Pengantin potong cake mahal tapi tak berapa sedap

Selesai ijab qabul. Alhamdulillah...

Again, the camwhorer cousins

More camwhorer cousins

More camwhorer cousins

Mereka berada di jalan yang lurus