Tuesday, April 19, 2011

Where I Bought All This Stuff?

Last week, I received an email from a reader who asking about my hantaran material.  Contohnya adalah seperti gambar di bawah




1) Kasut - Tu pandai-pandai la beli kat mana

2) Kain pink polka dots - Kain ituwwww saya beli di Nagoya Carefour Wangsa Maju. Tapi sekarang ni tak tahu la ada stok ke tak sebab bile kali ke dua saya datang nak beli lagi kain tu dah habis. Material adalah jenis cotton yang harganya RM2.50 semeter. Plan asal nak cari kain satin tapi dah merata-rata cari tapi tak jumpa. Tapi yang ni pun hasilnya agak kiut *puji diri sendiri*

3) Ribbon Stich Grosgrain - Yang mana satu? Riben color brown yang mengelilingi tapak hantaran itu. Saya beli di Wisma SSF Jalan Tunku Abdul Rahman. Segulung ada dalam 20 meter kalau tak silap harga dalam RM40++. 

4) Ribbon Satin Coklat & Ribbon Organza Pink Polka Dot - Sama seperti di atas Wisma SSF. Tapi harga lagi murah dari yang grosgrain tu.

5) Bakul Kayu Putih Berukir - Beli kat Jalan Taiping Klang dengan harga RM20 sebuah. Saiz yang saya gunakan ialah saiz yang paling besar. Kalau ikutkan harga boleh dapat RM16 tapi kena beli banyak barang tapi on that day yang saya beli bekas tu saya takde apa nak beli so terpaksa laburkan RM20. 

6) Fresh flowers - Bunga-bunga segar adalah hasil tajaan pakcik saya. Menurut beliau, bunga-bunga tersebut beli di Jalan Brunei, Pudu. Lokasi sebenar tidak lah diketahui. Harga saya tak pasti sebab pakcik saya merupakan seorang landscape deco, so dia dapat harga borong.

GOOD LUCK!

0 Komen sikit-sikit sudah:

Post a Comment